U022 Jak se dělá reklama
Vyučující
Ing. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D. (e-mail: halik@vse.cz)
Zaměření předmětu
Cílem tohoto kurzu je naučit posluchače moderním reklamním technikám, které se používají při prodeji různých druhů zboží a služeb, budování dobrého jména firmy a při ovlivňování veřejného mínění. Kurz je veden interaktivně, základní výukovou metodou je diskuze nad konkrétními reklamními kampaněmi doprovázená odborným výkladem použitých nástrojů a strategií. Účastních kurzu si v závěru vytvoří vlastní kampaň na dohodnuté téma.
Výsledky studia
Po úspěšném absolvování by posluchači měli být schopni rozlišovat mezi různými druhy reklamních kampaní, umět stanovovat jejich cíle, vybírat vhodné nástroje, řídit jejich průběh a vyhodnocovat jejich úspěšnost.
Obsah předmětu
- Základní funkce reklamy a její význam v současném světě.
- Oblasti využití reklamy – prodej spotřebního zboží, budování dobrého jména.
- firmy, ovlivňování veřejného mínění.
- Moderní reklamní techniky a nástroje, způsoby financování.
- Průběh reklamní kampaně od A do Z.
- Specifika reklamy na sociálních sítích.
- Reklama a obsahový marketing.
- Využití influence marketing v reklamě.
- Podprahová reklama.
- Použití reklamy v e-commerce.
- Zákony a regulace v oblasti reklamy.
- Desatero obrany proti manipulaci reklamou.
- Řešení případových studií.
- Shrnutí a závěrečná diskuse.
Literatura
- VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. (2018) Jak dělat reklamu. Grada Publishing. Praha. ISBN 978-80-247-5865-7.
- FREY, Petr. (2011) Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Management Press. Praha. ISBN: 9788072612376.
- KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. (2011) Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Grada Publishing. Praha. ISBN 978-80-247-3541-2.
- HALÍK, Jaroslav. (2020) Moderní formy marketingu s nízkým rozpočtem. Key Publishing a MUP Press. Praha. ISBN 978-80-7638-018-9.
- HALÍK, Jaroslav. (2018) GDPR versus marketing: Nové hranice reklamy. Statutární zástupce firmy, roč. VII, č. 4, s. 46–48. ISSN 1805-2118.
- http://www.mediaguru.cz– zpravodajský web o médiích, reklamě a marketingu
- https://marketaci.online – portál zaměřený na online marketing a internetový byznys
- https://mediar.cz – web o médiích a reklamě, online zpravodajství, mobilní aplikace
- https://markething.cz/ – aktuální události v oblasti českých médií, nejnovější výzkumy
- https://aka.cz/ – Asociace komunikačních agentur
Poznámka: Veškerou literaturu obdrží účastníci kurzu v elektronické podobě.