U036C Španělština 3

Vyučující

PhDr. Soňa Nacherová, Ph.D. (e-mail: sona.nacherova@vse.cz)

Zaměření předmětu

Kurz je určen pro mírně až středně pokročilé. Cílem předmětu je získání a rozvíjení základních dovedností v gramatice a v konverzaci v rámci jednosemestrálního souhrnného opakování tematických celků a jejich propojení s náročnějšími typy gramatické úrovně z Nové učebnice současné španělštiny, do lekce REPASO 2.

Výsledky učení

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni dorozumět se jednoduchým způsobem v situacích dle rozsahu probírané gramatiky a tematických okruhů.
Komunikace bude cíleně zaměřena na konverzační témata lekce a bude koncipována tak, aby s prostudovanou základní gramatikou studenti byli schopni v jednoduché konverzaci: promluvit o cestování po světě i v dopravních prostředcích, zeptat se na cestu nebo popsat cestu, správně napsat neformální dopis přátelům, vyjádřit celé datum.

Obsah předmětu

  1. Tema: Mi vida. Mis estudios. Fechas. Presentación personal.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  2. Tema: Descripción de personas. Adjetivos de carácter. Típicos rasgos de las naciones.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  3. Tema: Moda (ropa y calzado). Colores. Clima y estaciones del aňo.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  4. Tema: Mi casa. Tipos de viviendas. Mi casa soňada. Muebles para una casa moderna.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  5. Tema: Tiempo libre. Actividades diarias. Deportes favoritos.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  6. Tema: Rutina diaria. Actividades diarias para mantenerse en forma.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  7. Tema: Mis mejores vacaciones. Los países que ya conozco y los que quiero visitar – descripción. Servicios turísticos.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  8. Tema: Mi familia. El árbol genealógico de mi familia. Mis mejores amigos.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  9. Tema: Vamos de compras. Tipos de comercios. Mercado espaňol.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  10. Tema: Medios de transporte. Orientación en la ciudad. Preguntar por el camino en la ciudad.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  11. Tema: Comida checa y espaňola. Recetas de platos famosos de Espaňa y América Latina. En el restaurante. Preparación de una fiesta de cumpleaňos. Fiestas navideňas.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  12. Tema: Repaso de Espaňa y Madrid. Otras ciudades espaňolas atractivas. Monumentos típicos de turismo espaňol. Patrimonio de la Humanidad.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.
  13. Tema: Repaso de América Latina – importantes países turísticos. Monumentos típicos de turismo latinoamericano. Problemas de América Latina. Patrimonio de la Humanidad.
    Gramatika: opakování a procvičování slovesných časů a způsobů dle potřeby tématu (přítomný prostý, přítomný průběhový, opisný budoucí, pravý budoucí, jednoduchý minulý, podmiňovací a rozkazovací způsob) ve všech typech sloves.

Literatura

  • Macíková, O. – Mlýnková, L.: Nová učebnice současné španělštiny (vhodní u pro samouky) 1. díl. Brno, Edika 2019. ISBN 978-80-266-1381-7.